ÁSZF, Általános Szerződési Feltételek

Ön, mint felhasználó, a homlokzatcentrum.hu weboldal használatával tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:

 

Tartalomjegyzék 

1. A homlokzatcentrum.hu weboldalon folytatott szolgáltatás leírása

2. A Szolgáltató adatai

3. Az ajánlatkérés menete a weboldal használatával

4. Regisztráció, vásárlás

5. A megvásárolható termékek és szolgáltatások köre és árak
5.1 A termékek ára
5.2 Kiszállítási díj
5.3 Fizetés

6. Az adásvételi és a szolgáltatásra irányuló szerződés létrejötte

7. Rendelés menete

8. A megrendelések feldolgozása és teljesítése

9. A vásárló elállási joga, a termék visszaküldése, visszavétele

10. Panaszkezelés

11. Személyes adatok védelme

12. Panaszfelvételi jegyzőkönyv minta

13. 14 napos elállási nyilatkozat minta 

 

1. A homlokzatcentrum.hu weboldalon folytatott szolgáltatás leírása

A homlokzatcentrum.hu interneten keresztül elérhető árajánlatkérő és/vagy termékvásárlási lehetőséget biztosító felület. Bemutatja azokat a termékeket, amelyeket a vásárló megrendelhet és megvásárolhat ezen szolgáltatás révén. Az áruk és a homlokzatcentrum.hu oldalon feltüntetett árak csak referenciaként szolgálnak, ezek csak a megrendeléshez tartozó 2. visszaigazolásban válnak a felhasználóhoz rendelt áruk és árak ajánlatává.

A homlokzatcentrum.hu szolgáltatásait kizárólag azon 18. életévét betöltött természetes személyek, jogi személyek és jogi személyiség nélküli gazdasági társaságok használhatják, akik rendelkeznek magyarországi kiszállítási címmel (érvényes állandó lakhellyel vagy tartózkodási hellyel).

Ezen felül csak azon személyek tudják igénybe venni a szolgáltatásokat, akik megismerték és elfogadták az ÁSZF-t és hozzájárultak személyes adataik kezeléséhez és feldolgozásához.

 

2. A Szolgáltató adatai

A szolgáltató és elérhetőségei 

  • Név: Tóth Szabolcs Károly ev
  • Székhely: 4030 Debrecen, Gázvezeték u. 30.
  • Adószám: 64282271-2-29
  • Weboldal: www.homlokzatcentrum.hu
  • E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
  • Telefonszám: +36 20 975 0472
  • Nyilvántartási szám: 9149122

 

3. Az ajánlatkérés menete a weboldal használatával

Amennyiben árajánlatot szeretne kérni, kérjük válassza ki a felső menüsorban szereplő Árajánlat kérése menüpontot. Vázolja fel a megoldandó problémát. Majd adja meg adatait, a telefonos ill. e-mailes elérhetőségét. Olvassa el, és a jelölőnégyzet kiválasztásával fogadja el az Adatkezelési tájékoztatót. Legkésőbb 48 órán belül visszajelzünk.

 

4. Regisztráció, vásárlás

A Felhasználó a Regisztráció/vásárlás során köteles a saját, valós adatait megadni. A Regisztráció/vásárlás során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. A szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben a Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.

A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért semminemű felelősség nem terheli. A Szolgáltató azonban a Felhasználóval való egyeztetés és egyértelmű beazonosítás után a tévesen beírt adatokat javíthatja a rendelésben, hogy a számlázás és a szállítás zökkenőmentes legyen. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy a Szolgáltatónak nem felróható okból illetéktelenek elérhetővé válik.

Információk a vásárlással kapcsolatban

Állítsa össze bevásárlólistáját, majd nyomtassa ki vagy küldje el magának e-mailben emlékeztetőül. Bevásárlólistáját elküldheti üzletünknek is majd felvesszük Önnel a kapcsolatot. A pontos mennyiségek és a kalkuláció megállapításához forduljon hozzánk.

Termékek kiválasztása / Bevásárlólistába tesz

A termékek kategóriában vannak rendezve. A megfelelő termékcsoportot a megfelelő menüpontra kattintva lehet elérni. Minden termékről található rövid és részletes nézet is. A részletes nézetben minden termékről bővebb információ áll rendelkezésre, amely segíti a felhasználói döntést. Egy adott termék bevásárlólistához adásához a Hozzáadás a bevásárlólistához gombra kell klikkelni. Ez még nem jelenti a termék megrendelését, a lista tartalmát, paramétereit később még lehet módosítani. Lehetőség van törlésre, újabb termék listába tételére, mennyiség megváltoztatására.

Fontos információ

A bevásárlólista összeállítása és elküldése nem minősül megrendelésnek!

A bevásárlólista célja csupán az, hogy mindenki akár otthonról is összeállíthassa a saját listáját a megrendelni kívánt anyagokról. Kinyomtathassa azt saját részre emlékeztetőül illetve elküldhesse üzletünknek további egyeztetés céljából.

A megrendelést üzletünkben egyeztetést követően tudjuk felvenni, vagy elküldheti az Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címre. 

 

5. A megvásárolható termékek és szolgáltatások köre és árak

5.1 A termékek ára

A Homlokzatcentrum.hu honlapon megjelenített termékek személyesen az üzletben, e-mailen illetve online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendő bruttó árak, tartalmazzák a törvényben előírt 27 %-os Áfa-t. Nem tartalmazzák a szállítási és az esetlegesen felmerülő külön raklap díjakat. A Szolgáltató a Homlokzatcentrum.hu oldalon részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, illetve fotót jelenít meg a termékekről, ha ez lehetséges. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, a Szolgáltató tájékoztatja a Felhasználókat az akció részleteivel kapcsolatban. Amennyiben a Szolgáltató minden igyekezete ellenére az oldalon hibás ár jelenik meg, a Szolgáltató a visszaigazolásban a hibás ártól eltérhet, ezt a helyes árra javíthatja. Természetesen a Felhasználónk joga van nem elfogadni ezt a módosított ajánlatot.

Hibás ár alatt értjük azt az árat, amin a vállalkozónak nincs meg a szerződéses akarata a szerződés megkötésére.PTK. 2013. évi V. törv. 

5.2 Kiszállítási díj

a., Személyes átvétel

A terméket személyesen is átveheti üzletünkben nyitvatartási időben. Az átvétel időpontjáról SMS-ben e-mailen vagy telefonon értesítjük. A személyes átvétel során bankkártyával, készpénzzel, vagy banki előreutalással fizethet.

Üzletünk és ügyfélszolgálatunk címe: 4030 Debrecen, Gázvezeték u. 30.

Árukiadás: H-P.: 9.00-16.00. 

Tel.: +36 52 / 789 405, +36 20 / 975 0472

A személyes átvétel üzletünkben díjtalan.

 

b., Házhozszállítás Debrecenben

Debrecen területén 25 kg-ig gyorsszállítás

6 900 Ft / cím

Debrecen területén 1.5 tonnás kisteherautóval

12 000 Ft / cím

1000 000 Ft feletti vásárlás esetén

9 900 Ft / cím

 

c., Házhozszállítás Debrecenen kívül

Maximum 25 kg és maximum 25000 Ft értékig FUTÁRRAL

6 900 Ft / cím

25 000 forinttól 200 000 forintig

24 900Ft / cím

200 000 forinttól 400 000 forintig

21 900 Ft / cím

400 000 Ft-tól 600 000 Ft-ig

18 900 Ft / cím

600 000 Ft-tól 1 000 000 Ft-ig

16 900 Ft / cím

1 000 000 Ft felett

9 900 Ft / cím

 
5.3 Fizetés

a., Készpénzes fizetés: üzletben

b., Bankkártyás fizetés: üzletben

c., Fizetés banki előreutalással: üzletben, internetes vásárlással díjbekérő alapján

A megrendelés, ill. a vásárlás ellenértékét üzletünkben készpénzben és bankkártyával is kifizetheti.

Amennyiben a rendelési érték eléri a Bruttó 25000 Ft összeget, internetes megrendelés esetén csak a Díjbekérő alapján történő banki előreutalást választhatja Fizetési lehetőségként a vásárló. Amennyiben a rendelés során banki előreutalás kerül kiválasztásra, díjbekérőt küldünk a rendelés visszaigazolásával együtt. Az átutalás során kérjük, tüntesse fel a díjbekérő sorszámát a közlemény rovatban. Az átutalt összegről előleg- ill. végszámlát küldünk. A pénzügyi teljesítés feldolgozását követően lehetséges az áru átvétele, illetve kiszállítása. A pénzügyi teljesítés feldolgozásáról tájékoztatjuk.

 

6. Az adásvételi és a szolgáltatásra irányuló szerződés létrejötte

Az adatok megadását követően a Felhasználó a Megrendelés gombra kattintva tudja elküldeni a megrendelését, illetve megjegyzést közölhet a Szolgáltató felé. A rendelés során a Felhasználónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok javítására, törlésére. A Felhasználó a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap e-mailben. Amennyiben ez az 1. e-mail nem érkezik meg legfeljebb 48 órán belül úgy a Felhasználó az Ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötöttség alól mentesül. A Szolgáltató kizárja visszaigazolási kötöttségét helytelen, vagy telített tárhelyű e-mail cím megadása esetén.

A Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előzőekben tárgyalt 1. e-mail csak „automata” visszaigazolás, még szerződés nem keletkezett. A szerződés akkor jön létre, amikor a Szolgáltató az 1. visszaigazolás után küld egy újabb úgynevezett 2. e-mail-t, amelyben értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről, várható teljesítéséről.

A Felhasználó a megrendeléssel ezesetben tudomásul veszi, hogy a megrendeléssel fizetési kötelezettsége keletkezik. 

 

7. Rendelés menete

1., Elérhetőségek megadása

A megrendelés során kérjük adja meg a következő elérhetőségeit:

Vezetéknév, Keresztnév

Telefonszám

e-mail cím

Ha cégként szeretne vásárolni, jelölje be a megfelelő négyzet kiválasztásával, majd adja meg a cég adatait.

2., Válasszon szállítási módot

Az összeg-és tömeghatárok figyelembevételével válassza ki a lehetőségek közül a megfelelő opciót!

Adja meg a szállítási címet!

Irányítószám, Város, Út/Utca, Házszám, Emelet, Ajtó

3., Válasszon fizetési módot

Üzletünkben lehetőség van készpénzes és bankkártyás fizetésre, valamint banki átutalásra.

Internetes vásárlás esetén a megrendelés visszaigazolásakor díjbekérőt küldünk, melyet banki előreutalással tud teljesíteni.

Adja meg a Számlázási címet!

Vezetéknév, Keresztnév

Irányítószám, Város, Út/Utca, Házszám, Emelet, Ajtó

Jelölje a megfelelő négyzetben, ha Cég nevében vásárol és adja meg a Cég adatait.

4., Tekintse át az Összegzésben szereplő adatokat

Olvassa el, és a jelölőnégyzet kiválasztásával fogadja el az Adatkezelési Tájékoztatót!

Olvassa el, és a jelölőnégyzet kiválasztásával fogadja el az Általános Szerződési Feltételeket! 

5., Az Adatkezelési tájékoztató, és az ÁSZF elfogadása,

valamint a Megrendelem gombra kattintása után megjelenik az adott postafiókban egy e-mail, amellyel visszajelezzük, hogy az Ön által összeállított listát és adatokat megkaptuk, további adatfeldolgozásra befogadtuk. Ezen gomb kiválasztása még nem véglegesíti a termékek megvásárlását. A Termékekkel kapcsolatos végleges visszaigazolást legkésőbb 48 órán belül megküldjük e-mailben., amennyiben erre lehetőségünk van, gondolunk itt az utóbbi időszakban kialakult rendkívüli helyzetre. Ebben, az úgynevezett második visszaigazolásban szereplő termékek, árak, mennyiségek, szállítási díjak és szállítási feltételek mérvadóak. Ezek kölcsönös elfogadásával jön létre az adásvételi szerződés. 

 

8. A megrendelések feldolgozása és teljesítése

A megrendelések feldolgozása munkaidőben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelések leadására, amennyiben az a munkaidő lejárata után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra. A rendelés beérkezéséről, befogadásáról egy e-mailt küldünk. Ezután kezdődik a igények átviszgálása. A megrendeléssel kapcsolatos végleges visszaigazolásra az igények befogadása után 48 órán belül kerül sor. Ezen visszaigazolásban pontosítjuk a kiszerelésekhez tartozó mennyiségeket, az árakat átelenőrízzük, és megjelöljük a termékek kiszállítására vonatkozó időintervallumokat. Bizonyos esetekben, amikor a gyártók pl. alapanyaghiány vagy gyártási kapacitás, vagy szállítási ütemezés miatt előre kérik a megvásárolandó anyagok listáját, és visszaigazolják az adott termékek előre látható gyártási ill. szállítási idejét. Ezen esetekben meg kell várnunk a gyártói részről való visszajelzést, majd csak ezután tudunk tényleges visszaigazolást küldeni a vásárlók felé. Ezen esetekben a második visszaigazolásunk a 48 órát túllépheti, elérheti akár a 96 órát. Ezen esetekben a vásárló külön értesítésben részesül.

Az adásvételi szerződés szerint a Szolgáltató a termékek tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó a vételár teljes megfizetésére és termékek átvételére köteles. A Felhasználó a rendelést módosíthatja, vagy lemondhatja, amíg az eladó a szállítmányozó cégnek át nem adja a megrendelésben szerepló termékeket. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezután csak a 14 napos elállási jogával élve tudja érvényesíteni módosítási, vagy törlési szándékát.

Ha az eladó vállalja a termékek vevőhöz történő szállítását, a kárveszély akkor száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa megbízott személy a termékeket birtokba veszi. A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a vevőre, ha a fuvarozót a vevő bízta meg.
Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem tudja teljesíteni, mert a szerződésben meghatározott termékek nem állnak rendelkezésre, köteles erről a Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint a Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni.

Szolgáltató felhívja a Felhasználók figyelmét, hogy amennyiben nem veszi át a szerződésszerűen teljesített megrendelt termékeket /fizetési módtól függetlenül/ szerződésszegést követ el, pontosabban a PTK. 6:165.§ (1) szerint késedelembe esik.

 

9. A vásárló elállási joga, a termék visszaküldése, visszavétele

a., Az Európai Parlament és Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm.rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhezvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt termékeket. Ha a vállalkozás jelen tájékoztatásnak nem tesz eleget, a 14 napos határidő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejáratát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő a tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

b., A Fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával, például a honmlokzatcentrum.hu oldalról letölthető 14 napos elállási nyilatkozatminta kitöltésével vagy a 45/2014. (II.26) Korm. rendelet 2. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta útján.

A kitöltött nyilatkozatot eljuttathatja:

- e-mailben: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre,

- postázási cím:

Tóth Szabolcs

Homlokzatcentrum.hu

4030 Debrecen, Gázvezeték u. 30.

c., Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

d., Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja között is gyakorolhatja elállási jogát.

e., A termék visszaküldésének költségét a Fogyasztónak kell viselnie.

f., Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termékvisszajuttatásán kívül más költség nem terheli.

g., Nem illeti meg az elállási jog a Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő (pl. a színes vakolatok, festékek, színes lábazati díszítő vakolatok, amelyek a vevő egyedi igényének megfelelően kért szemcsenagyságban, kért kötőanyag variációban, és választott színben kerülnek egyedileg legyártásra; itt kivételt képeznek a fehér színű festékek és vakolatok), vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

h., A Fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát

  • A szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítése után a felmondási jogát elveszíti
  • olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ
  • romlandó, vagy minőségétrövid ideig megőrző termék tekintetében
  • olyan zárt csomagolású termék esetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza
  • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel
  • olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor
  • olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a Fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából
  • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftverpéldányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a terméket felbontotta
  • hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével
  • nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében
  • lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki
  • a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát
  • Szolgáltató az elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási díjat is.
  • A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja, e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
  • A Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződés elállására vonatkozó értesítés Szolgáltaó részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiképpen sem később visszaküldeni, vagy Szolgáltató által megjelölt címen leadni.  
    A visszáru leadásának, illetve küldésének címe:
    Tóth Szabolcs
    Homlokzatcentrum.hu
    4030 Debrecen, Gázvezeték u. 30.
    Telefonszám: +36 20 9750472
  • Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő felhasználókat illeti meg
  • Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenységi körében jár el
  • Az elállási jog gyakorlásának menete:
    1., A Fogyasztó köteles az elállási szándékát a Szolgáltató elérhetőségein jelezni
    2., Fogyasztó határidőn belül gyakorolja az elállási jogát, ha
    - A Fogyasztó a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt e-mailben küld visszajelzést
    vagy
    -Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátuma kell, hogy 14 napon belül történjen
    3., A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt termékeket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől 14 napon belül visszaküldeni. A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségeket
  • A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék kézhezvétele napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
  • Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történi, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételétől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.
  • A Homlokzatcentrum.hu élhet a visszatartás jogával. Ez azt jelenti, hogy a webáruház nem köteles visszafizetni a termékek árát és a vevőhöz történő szállítás költségét, amíg a termék vissza nem érkezik hozzá.
  • A Homlokzatcentrum.hu alapvetően a termék teljes árát köteles a Fogyasztónak visszafizetni, de kivételes esetben, amikor a termék használata túlhaladta azt a mértéket, amit pusztán a kipróbálása okozhatott ettől eltérhet. Ilyenkor értékcsökkent összeget térítünk vissza a vásárlónak.

 

10. Szavatosság

Kellékszavatosság
  • Felhasználó a Homlokzatcentrum.hu hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
  • Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. A Fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a kötelezett költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. Választott kellékszavatossági jogáról egy má-sikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
  • Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
  • Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
  • A teljesítéstől számított 1 éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webáruházat üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
  • Ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru teljesítésének időpontjától számított 1 éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyezhetetlen.
  • Az eladónak a saját költségére kell biztosítani a kicserélt áru visszavételét.
Termékszavatosság
  • Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
  • Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
  • A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
  • Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
  • Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
  • A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
    • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
    • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
    • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
    • A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan a Fogyasztó nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti. A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni.  A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

Jótállás
  • Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Homlokzatcentrum.hu webáruházat üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles.
  • A jótállás időtartama:
    • 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén, egy év.
    • 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén, két év.
    • 250 000 forint eladási ár felett, három év.
  • E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy az üzembe helyezés napjával kezdődik – ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi.
  • Fontos, hogy amennyiben a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
  • A termék kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
  • Törekedni kell a 15 napra
    A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 9/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 5. §-a alapján a vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.
  • Ha kiderül, hogy nem javítható a termék
    Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
  • Ha negyedszer is elromlik a termék
    Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk 3 alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – ha a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
  • Ha nem sikerül 30 napon belül kijavítani
    Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított 30. napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
  • Kötelező a jótállási jegy!
    A rendelet előírja, hogy a vállalkozás köteles a fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát. A jótállási jegyet közérthetően és egyértelműen, magyar nyelven kell megfogalmazni.
  • A jótállási jegyen fel kell tüntetni
    a)a vállalkozás nevét, címét,
    b)a fogyasztási cikk megnevezését és típusát, valamint – ha van – gyártási számát,
    c)a gyártó nevét, címét, ha a gyártó nem azonos a vállalkozással,
    d)a szerződéskötés, valamint a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásának, vagy a fogyasztási cikk üzembe helyezésének időpontját,
    e)a fogyasztó jótállásból eredő jogait, azok érvényesíthetőségének határidejét, helyét és feltételeit (kitérve arra, hogy mi történik akkor, ha nem javítható a termék, vagy nem javítható 30 napon belül, vagy ha negyedszer is elromlik, illetve megemlítve a 3 munkanapon belüli cserét),
    f)az arról szóló tájékoztatást, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó békéltető testület eljárását is kezdeményezheti,
    g)a vállalkozás bélyegzőlenyomatát és a kiállítás során a képviseletében eljáró személy aláírását, vagy elektronikus dokumentumon való átadás esetén az elektronikus aláírást.
  • A webáruház üzemeltetője jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
  • Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
  • Gyártói jótállás: A gyártói jótállás fogalma, ami azt jelenti, hogy ha a gyártó meghatározott áru tekintetében meghatározott időtartamra a tartósságra vonatkozó jótállást nyújt, a fogyasztó közvetlenül a gyártótól követelhetia tartósságra vonatkozó jótállás teljes időtartama alatt, hogy az áru hibáját javítsa ki, vagy az árut cserélje ki, a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályok szerint. 
A szavatossági igény esetén történő eljárás
  • Fogyasztó és Szolgáltató közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
  • A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
  • A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
  • A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről Panaszkezelési jegyzőkönyvet köteles felvenni.
  • A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
  • Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
  • A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
  • A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze
Vegyes Rendelkezések
  • Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
  • Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
  • Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
  • Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. 
Panaszkezelés

Panaszkezelés rendje

  • A Homlokzatcentrum.hu célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát az alábbi telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
    Telefonon: +36 20 9750472
    e-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
    Levelezési cím:
    Homlokzatcentrum.hu
    4030 Debrecen, Gázvezeték u. 30.
  • Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
  • Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
  • Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbi elérhetőségeken.
  • Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi/nem veszi a békéltető testületi eljárást.
  • Panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz, vagy területi szerveihez is:
    Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
    Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
    Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.
    GPS koordináták: X 19,071     Y 47,496
    Központi telefonszám: +36 1 459 4800
    Faxszám: +36 1 210 4677
    E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
  • Panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:
Békéltető Testületek országos listája
  • Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500 E-mail cím: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.;
  • Baranya Megyei Békéltető Testület Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36. Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109. Telefonszáma: (72) 507-154 E-mail cím: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.;
  • Békés Megyei Békéltető Testület Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5. Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775 E-mail cím: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.;
  • Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870 E-mail cím: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.;
  • Budapesti Békéltető Testület Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Telefonszáma: (1) 488-2131 E-mail cím: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.;
  • Csongrád Megyei Békéltető Testület Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék E-mail cím: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.;
  • Fejér Megyei Békéltető Testület Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Telefonszáma: (22) 510-310 E-mail cím: fmkik@fmkik
  • Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217 E-mail cím: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.;
  • Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Telefonszáma: (52) 500-749 E-mail cím: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.;
  • Heves Megyei Békéltető Testület Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15. Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440. Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék E-mail cím: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.;
  • Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. Telefonszáma: (56) 510-610 E-mail cím: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.;
  • Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36. Telefonszáma: (34) 513-010 E-mail cím: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.;
  • Nógrád Megyei Békéltető Testület Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a Telefonszám: (32) 520-860 E-mail cím: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.;
  • Pest Megyei Békéltető Testület Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240. Telefonszáma: (1)-269-0703 E-mail cím: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Honlap cím: www.panaszrendezes.hu;
  • Somogy Megyei Békéltető Testület Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6. Telefonszáma: (82) 501-000 E-mail cím: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.;
  • Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180 E-mail cím: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.;
  • Tolna Megyei Békéltető Testület Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. Telefonszáma: (74) 411-661 E-mail cím: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.;
  • Vas Megyei Békéltető Testület Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2. Telefonszáma: (94) 312-356 E-mail cím: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.;
  • Veszprém Megyei Békéltető Testület Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3. Telefonszáma: (88) 429-008 E-mail cím: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.;
  • Zala Megyei Békéltető Testület Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24. Telefonszáma: (92) 550-513 E-mail cím: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

11. Személyes adatok védelme

A részletekről a homlokzatcentrum.hu weboldalon az Adatkezelési tájékoztatóban olvashat.

 

12. Panaszfelvételi jegyzőkönyv minta

Panaszfelvételi jegyzőkönyv

 

13. 14 napos elállási nyilatkozat minta

14 napos elállási nyilatkozat

 

Az Általános Szerződési Feltételeket elfogadom, és hatályba léptetem:

Debrecen, 2023. 02. 07.

alairas

 

PDF verzió

A 2023.02.07-től érvényes ÁSZF PDF-ben itt érhető el.

A 2022.04.07-2023.02.06 érvényes ÁSZF PDF-ben itt érhető el.

Austrotherm Grafit 2